Filtr cząstek stałych FAP / DPF pełni bardzo ważną rolę w naszych pojazdach.
Nie należy go usuwać.
- Konstruktorzy pojazdów założyli, że wypalanie filtra będzie występowało tylko na autostradzie. Żeby dopalanie przebiegało prawidłowo, pojazd musi przez kilkanaście minut nieustannie jechać na jednym biegu ze stałą prędkością.
- Gdy komputer sterujący na podstawie odczytu z czujników ciśnienia spalin zauważy, że filtr jest już przytkany sadzą, wtryskuje olbrzymie dodatkowe dawki paliwa, żeby podnieść temperaturę w filtrze cząstek stałych do ok. 600°C.
- Silnik zaczyna dymić, a chwilowe zużycie paliwa zwiększa się. Cykle dopalania pojawiają się co kilkadziesiąt kilometrów. Nadmiar niespalonego paliwa miesza się z olejem silnikowym, czego efektem są drastycznie obniżone parametry smarne oleju, a to grozi zatarciem turbosprężarki, jak i samego silnika.
- Niestety na spełnienie takich warunków jazdy mieszkańcy zakorkowanych miast mogą liczyć najwyżej dwa razy do roku, w czasie wakacyjnych wyjazdów.
Nasi programiści przygotowują nowe oprogramowanie komputera ECU które jest pozbawione błędów programowych. Zabezpiecza filtr przed zatkaniem, zmniejsza częstotliwość wypalania, oraz zużycie paliwa.